19 Mart 2009 Perşembe

SÜPERRRR,ENFES,HARİKA ÇİKOLATALI PASTA

Aaayyy harikaydı gerçekten. Sofra dergisinde gördüğüm an gözüme kestirmiştim zaten :)Dergiyi aldım 2 gün sonra yaptım ve gözlerimle dilim arasındaki koordinasyon için kendimi takdir ettim :) Hem keki hem de kreması çok iyi. Dediğim gibi Mart ayı Sofra dergisinde var ama ben yine de yazayım.



Kalıp ölçüsünmü yazmamış.Ben de 22 cm'lik kalıba yaptım.Bu durumda keki 3'e böldüm.Ama dergideki 26 cm'lik herhalde ki keki 2'ye bölmüş.



22cmlik kalıp için 8-10 kişilik (3 katlı) yada 26cm'lik (2 katlı)



1 paket bitter çikolata

125 gr. oda sıcaklığında tereyağ

1,5 subardağı şeker

1,5 subardağı un

5 yumurta

2 yemek kaşığı kakao

Bir tutam tuz

1 paket kabartma tozu



Çikolatayı benmari usulu eritin.Diğer tarafta yağ ve şekeri çırp.ılınan çikolatayı ekle ve çırpmaya devam et.Yumurtaları teker teker ekleyerek çırp.Elenen un,k.tozu,tuz,kakaoyu da ekle karıştır. yağlanmış kalıba dök ve ısıtılmış 180 derece fırında 50 dk.kadar pişir (ama her fırın farklı olduğu için yarım saatten sonra kontrol etmeye başlayın).



Keması için ;



1,5 çorba kaşığı un

1,5 çorba kaşığı mısır nişastası

1 çay bardağı şeker

2 çorba kaşığı kakao

2 subardağı süt

1 paket bitter çikolata

4 çorba kaşığı krema



çİkolata ve krema hariç tüm malzemeyi tencereye koy karıştırarak pişir.Altını söndürünce çikolatayı ekleyip karıştırarak erit. Soğuyunca kremayı ekle ve çırp.



Çikolata ve kakao yoğun bir pasta olduğundan ben arasına vişne koymayı tercih ettim ve çok da güzel oldu.



Kek katlarını hafif ıslattım.Kremayı sürdüm ve vişneyi dizdim.Tamamen bitirdiğimde kremşanti ile sıvadım ve rendelediğim çikolata ile süsledim.













Hiç yorum yok: