18 Ekim 2009 Pazar

NEFİS VİŞNELİ-BADEMLİ MUFFİN ve KAKOLU KURABİYE





Merhaba arkadaşlar ,

Öncelikle bayıldığım vişneli-bademli muffinin tarifini vereceğim size. Bu tarifi bbcgoodfood 'un sitesinden aldım.



VİŞNELİ-BADEMLİ MUFFIN (12 adet)



150 gr.şeker
1 yumurta
125 gr.yumuşamış tereyağ ( yabancı tariflerdeki yağ miktarını mutlaka azaltırım.Çünkü hepsi bizim tariflerimize göre yağı çok fazla kullanıyorlar.buna göre ilk denemem de 90 gr. kullandım.)
175 ml. yogurt
200 gr.un
250 gr.vişne
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
100 gr.bademunu ( badem pahalı bir yemiş.Ben de gittim acıbadem aldım normal bademden 3 kat daha ucuz.onu blendırdan geçirdim. 5 çaykaşığı acıbademunu koydum.)



Şeker,yoğurt,yağ,vanilya,yumrtayı karıştırın.Diğer tarafta un,k.tozu,bademunu elenir ve karıştırılır ve diğer karışıma eklenir.En son vişneler eklenerek tahta kaşıkla karışacak kadar 2-3 kere çevrilir. Kaplara dökülür ve üzerlerine hafif tozşeker serpilir.Isıtılmış 180 derece fırında 20 dk. pişirilir.




KAKAOLU KURABİYE










Bu tarifi de pastacı Burcu'nun sitesinden aldım.


1,5 subardağı un

120gr. yumuşamış tereyağ

3 çorba kaşığı pudra şekeri

3 çorba kaşığı silme kakao

1 yumurta

1/2 çay kaşığı karbonat


Un,kakao,pudra şekeri, karbonat elenir ortasına yumurta kırılır ve tereyağ küpküp kesilerek yoğurmaya başlanır toparlanana kadar yoğrulur ve streç filme sarılarak 10-15 dk. buzdolabında bekletilir. Hamur açılacak tezgah unlanır ve ince bir şekilde hamur açılır. İstediğiniz bir kalıpla kesilir. ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk.pişirelim.













Hiç yorum yok: