11 Haziran 2008 Çarşamba

ŞEKER HAMURLU,DENİZKIZLI PASTA


ilk şeker hamurlu pastamı oğlumun doğumgünü için hazırladım.Yapıp yapmama konusunda çok tereddütteydim. Zira onca insan gelecekti ve rezil olmakta vardı işin ucunda. Ama pastayı akşam annem gördüğünde "vazgeçip pastaneden aldın herhalde"deyince çok hoşuma gitti. Tabii dikkatli baksa denizkızının ezilmiş yüzünü görecekti ama anne işte belki de görmemezlikten geldi :)

Pandispanya için İngiliz keki tarifini kullandım.Bu pandispanya şeker hamurlu kaplamalı pastalar için diğer pandispanyalara göre daha kıvamlı olduğundan kaplayınca daha düzgün duruyor.
Pandispanya(24cm+15cm'lik çember için)
7 yumurta
185gr.tozşeker
50 gr.süt
240 gr.un
52 gr.nişasta
1 paket kabartma tozu
180 gr.margarin

Yumurtaları derin bir kasenin içine kırıp şekeri ilave edip 2 dk.kadar mikserle çırptım.Un, nişasta, ve k.tozunu başka bir kaba eleyip diğer karışıma ekledim 3 dk.kadar mikserle tekrar çırptım. En son margarin,vanilya ve sütü de ekleyip karışana kadar tekrar çırptım.Kalıp olarak ben pasta çemberi kullanıyorum.Bunun için de 20 cm.ve 15 cm.lik çemberlerin altını folyo kağıdı ile sarıyorum ve fırın tepsisine koyuyorum.Hazırladığım hamuru her iki çembere döküp önceden ısıtılmış 170 derece fırında 40 dk.kadar pişirdim.(40 dk.'nın sonunda hemen fırından çıkarmak yerine ortasına kürdan batırın temiz çıkmadıysa pişirme süresini uzatın). Fırından çıkarıp soğumaya bıraktım.Tamamen soğuduğunda altından folyoyu çıkardım ve kenarlarada bıçağı sokarak keki çemberden ayırdım.Kekin üzerindeki kabarmış kısmı bıçakla aldım.Her iki keki de üçe böldüm. Keklerin içe gelecek bölümlerini badem şuruplu şekerli suyla (1 bardak ılık suya 1 çorba kaşığı şeker ,1 çorba kaşığı badem şurubu koyup karıştırdım.)fırça kullanarak ıslattım. Diğer yanda kremayı hazırladım.

Krema
1 lt.süt
8 adet yumurta sarısı
250 gr.şeker
65 gr.un
65 gr.buğday nişastası
1 tatlı kaşığı vanilya esansı yada 1 paket vanilya

Yumurta, nişasta,un,şekeri bir tencerede çırptım.Orta ateşe koyup sürekli karıştırırken yavaş yavaş sütü ekleyip devamlı karıştırdım.Un kokusu gidene kadar karıştırarak pişirdim altını kapatınca vanilya esansını ekleyip mikserle az çırptım.Karıştırarak kremayı soğuttum.(Eğer krema size göre sert olduysa yarım paket kremşantiyi sütle karıştırıp kremaya ekleyip mikserle çırpabilirsiniz.)

Şeker hamurunu Collette Peters'ın tarifine göre hazırladım.Tarifi;

900 gr.pudra şekeri (Celal Usta'dan aldım.Diğerleriyle hiç denemeyin zira ben hepsini çöpe atmak zorunda kaldım.

60ml.su

3tatlı kaşığı toz jelatin ( eğer yaprak jelatin kullanacaksanız 1 yaprak jelatine eşit)

170gr.glikoz

4,5 tatlı kaşığı gliserin

Jelatini kaseye koydum suyu ekledim.Çözülmesini bekledim. Çabuk erimesi için arada kaşıkla karıştırdım.Bir benmari kurdum jelatini iyice erittim jelatini ocaktan aldım içine gliserin ve glikozu ekledim benmariye tekrar koydum hepsi birden eridi.Bunların kaynanamasına dikkat edin. Pudra şekerini yoğurma kabına koydum ortasını açtım bu karışımı içine döktüm iyice yoğurdum.Oda sıcaklığında bir gece beklettim.


Hazırladığım kremayı ıslattığım kek katlarına sürdüm.Ben kremanın üzerine çilek koydum.Kekin son katını koyduktan sonra fırçayla -herhangibir reçelin suyundan olabilir-kekin üzerine yanlarına sürdüm.Bir gün önceden hazırladığım şeker hamurunu açıp pastanın üzerine yerleştirdim..Diğer 15cm'lik pasta için aynı işlemleri yaptım ve 20 cm.'lik pastanın üzerine yine reçel sürdükten sonra küçük pastayı yerleştirdim. 3 gün önceden hazırladığım objeleri pastanın üzerine yerleştirdim.Pasta nihayet akşama hazırdı.












































































Hiç yorum yok: