18 Haziran 2008 Çarşamba

EKLER PASTA


Geçen gün simit almak için bir pastaneye girdim gözüm takıldı ve gidince hemen yapayım dedim şu atıştırmalık olanlardan.

Önce hamurunu pişirdim (pate aux choux).Profiterol hamuruyla aynı.

25-30 adet ekler için;

200 ml.su
5 gr.tuz
90 gr.margarin
5 yumurta
140 gr.un

Margarin,su ve tuz bir tencerede kaynattım içine elenmiş un ekledim ve sürekli karıştırdım un kokusu gidene kadar ve ocağın altını söndürdüm.karıştırarak soğuttum. Soğuyunca yumurtaları tek tek ekleyip mikserle çırptım.Hamur, tahta kaşığı daldırdığımda hafif akıcı olmalı.Hamuru krema torbasına doldurup parmak boyutunda yağlı kağıt serdiğim tepsiye sıktım.175 derece fırında 50 dk.pişirdim.Fırından çıkarıp soğumaya bıraktım.Yalnız pişirirken hamurun üzerinde terlemeler oluyor önlemek için ilk 20 dk.’dan sonra fırının kapağını 5-10 sn. hafif açtım.

Onlar soğurken içini hazırladım.Ben pastacı kreması yaptım bazen kakaolu yağlı bir krema koyuyorlar içine ama pastacı kremasını her zaman tercih ederim.

PASTACI KREMASI

500 lt.süt
4 yumurta sarısı
150 gr.şeker
30 gr.un
30 gr.nişasta
1 tatlı kaşığı vanilya esansı yoksa 1 paket vanilya

Şeker,un,nişasta,un ve sütü tencereye koydum devamlı karıştırarak pişirdim altını kapatınca vanilyayı ekledim mikserle çırptım. Kabuk tutmasın diye karıştırarak soğuttum.Ben içine yarım paket kremayı 2 çorba kaşığı pudra şekeri ile çırptım ve kremanın içine katıp mikserle karışana kadar çırptım. Kaşıkla hamurun içini doldurdum.

ÇİKOLATA KAPLAMA için;

100 gr. Bitter çikolata
1 çorba kaşığı margarin
Çikolatayı benmari usulü eritip içine yağı ekledim ve karıştırdım. Bıçakla eklerin üzerine sürdüm.Onun da üzerine çekilmiş hindistan cevizi ve antepfıstığı serptim.Dolapta 1 saat beklettim.Akşam gelen misafirlerimize de ikram ettim iyi ki birazını ayırmışım zira piranha balıkları gibi atladılar ve içerden çayları getirene kadar yarısından çoğu bitmişti.



Hiç yorum yok: