15 Kasım 2008 Cumartesi

KEDİDİLİ ÇİLEKLİ PASTA (ŞARLOT)



Kedidilinden yapılan pastalar her zaman için hem lezzetli hem de hafif oluyor.Benim kelepçeli kalıbım 23 cm. ilk basta 6 kişi için çok büyük olacağını düşündüm ama daha küçük başka kalıbım yoktu ve bunu kullanmaya karar verdim.
50 adet kedidili
Islatmak için 1 çay bardağı süt
1,5 kg çilek
Krema için;
750 ml.süt
7 yumurta sarısı
170 gr.şeker
60 gr.mısır nişastası
30 gr.un
75 gr.tereyağ
1 paket vanilya yada 1 tatlı kaşığı vanilya esansı
1 paket krema (tikveşli tercih ediyorum)
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya yada 1 tatlı kaşığı vanilya esansı
Çileğin 1/2 su bardağı cıkacak şekilde en yumuşaklarından ayırıp 1 tatlı kaşığı şeker ile ezdim.
Kelepçeli kalıbın kenarlarını ve dibini silme kedidili ile döşedim. Yalnız kenarlara dizdiğiniz kedidilinin altlarını düzleştirin yoksa domino taşları gibi hepsi devriliyor. Biraz sütü bir tabağa döktüm ve fırça yardımıyla hem kenardakilere hem de alttakilere sürdüm.
Krema : Yumurta, şeker,un ve nişastayı tel çırpıcı ile karıştırdım.sütü azar azar eklerken karıştırmaya devam ettim ve ateşin üzerine koydum devamlı karıştırdım. Kıvamını bulunca altını kapattım vanilya ve tereyağını ekleyip karışana kadar mikserle çırptım.Kremayı tahta kaşıkla karıştırarak ılıtıyoruz.
1 paket dolaptan çıkmış kremayı (her zaman için kremayı kullanacağınız an dolaptan çıkarın böylece daha kıvamlı olur) derin bir kaseye koydum üzerine pudraşekeri ve vanilyayı ekleyerek sertleşene kadar çırptım. Kremanın sırası gelene kadar buzdolabına koydum.
Ezilmiş çileklerin yarısını tabandaki kedidillerinin üzerine sürdüm.Üzerine ılınmış kremanın yarısını döktüm ve dağıttım .Çileklerin yarısını (çilekleri de ortadan ikiye kesip dizdim.) serdim ve dolaptan çıkardığım kremanın yarısından biraz azını çileklerin üzerini örtecek şekilde yaydım.Kedidillerini tekrar yayıp sütle ıslattım ve aynı işlemleri bir daha yaptım. Kalan çileklerle süsledim biraz hazırladığım kremşanti ile de çileklerin etrafını doldurdum.
NOT: Bu tarifin aynısını ahududu ile de yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: