15 Kasım 2008 Cumartesi

ÇİÇEKLİ ÇİKOLALATALI KAPKEK


Peggy Porsche’nin kitabından uyguladım .
8 adet cupcake için ;
40 gr.bitter çikolata
50 gr.süt
115 gr. Esmer şeker
35 gr.yumuşamış tereyağ
Çırpılmış 1 yumurta
Tepeleme dolu 1/2 çorba kaşığı kakao
¼ çorba kaşığı kabartma tozu
¼ çorba kaşığı karbonat
120 gr.un
Çikolata,şeker ve sütün her birisinin yarısını küçük bir tencereye koydum ateşte karıştırarak kaynattım. Diğer yanda tereyağ ve kalan şekeri iyice karışana kadar çırptım.Yumurtayı ekledim biraz daha çırptım.Diğer yanda eleyip karıştırdığım Un kakao,k.tozu,karbonatı bu karışıma ekledim ve düşük hızda karışana kadar çırptım.Çırparken diğer yandan hala sıcak olan çikolata karışımını yavaş yavaş ekledim ve düşük hızda çırpmaya devam ettim.Muffin kalıplarının ¾ kadarını dolduracak şekilde hamuru pay ettim. Önceden 160 derecede ısıttığım fırında 20 dk.kadar pişirdim.Yinede çıkarmadan önce ortasına bir kürdan batırıp pişme durumunu kontrol edin.Soğumaya bırakın.
Ganaj için; 100 gr.kremayı bir kapta kaynatıktan sonra 100 gr.bitter çikolatanın üzerine döküp karıştırdım.Sürülme kıvamına gelince bir bıçakla bolca ganajı sürdm. Önceden hazırladığım şeker hamurundan çiçeklerle üzerini süsledim.

Hiç yorum yok: