15 Kasım 2008 Cumartesi

LİMONLU MERENG TART


Tartı ilk gördüğümde hemen yapmalıyım demiştim. Birincisi mereng bizim damak tadımıza yabancı onun için merak ettim lezzetini, ikincisi orijinal bir tart. Martha Stewart’in sitesinden aldım tarifi.
Önce tart tarifini vereceğim.
300 gr.un
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı şeker
200 gr.trereyağ parçalara bölünmüş ve soğuk
½ bardak buzlu su
Mutfak robotuna un,tuz,şeker, yağı koyup karışana kadar karıştırdım.Robot çalışırken birer yemek kaşığı buzlu su ekledim. Karışım ne çok yapışkan ne de kuru olacak.Buna göre hazırladığım pay hamurunun 2/3 nü ve 1/3 nü ayrı ayrı streç filme sarıp 1 saat buzdolabında beklettim. Dolaptan çıkardıktan sonra un serptiğim tezgahta merdaneyle açıp tart kalıbına serdim. Kalan 1/3 hamuru da açıp bir kurabiye kalıbıyla kestim ve tart kalıbının kenarlarına dizdim. 1 yumurtayı 2 yemek kaşığı krema ile çırpıp tart kalıbının kenarlarına dizdiğim hamurun üzerine sürdüm.Çatalla tabandaki hamuru deldim. Yağlı kağıt serip üzerine ağırlık yapması için nohut koydum ve önceden ısıtılmış 185 derece fırında kenarlar kahverengi olana kadar pişirdim(yaklaşık 10 dk.).Yağlı kağıdı ve nohutları çıkarıp ortasıda kahverengi olana dek pişirdim(yaklaşık 15 dk.) Çıkarıp soğumaya bıraktım. Bu arada limonlu kremasını hazırladım.
65 gr.mısır nişastası
65 gr.un
250 gr.şeker
5 yumurta sarısı (çırpılmış)
1 çaybardağından 2 parmak az limonsuyu
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
3 çorba kaşığı tereyağ
½ lt.soğuk su
1 fiske tuz
Nişasta,un,şeker,tuz ve suyu tencereye koyup orta ateşte karıştırarak pişirdim kaynamaya başlayınca 4 dk. daha pişirdim.ateşten aldım.Çırpılmış yumurtanın içine karışımdan alıştırma yaptıktan sonra yavaş yavaş karışıma ekleyip düşük ateşte 5 dk.pişirdim.Ateşten aldıktan sonra limonsuyu ve rendesini ekleyip karıştırdım.Tereyağını da yavaş yavaş ekleyip karıştırdım. Ilınmış muhallebiyi soğumuş tartın üzerine yaydım üzerini folyo ile sardım ve 1 saat buzdolabında beklettim.


MERENG için,
5 yumurtanın akı
110 gr. Şeker
1 tatlı kaşığı vanilya esansı
1 tutam tuz
Büyük bir cam kasenin içine yumurta akları,şeker ve tuzu koydum.İçinde su kaynayan tencerenin içine koydum devamlı karıştırarak şekeri erittim ateşten aldım 1 tatlı kaşığı vanilya esansı ekledim ve tepecikler olana dek mikserle çırptım. Tartın üzerine kenarlara dokunacak şekilde tepeleme koydum ve fırında 5 dk.kadar hafif kahverengi olana dek pişirdim. Fırının başından ayrılmadım çünkü çok çabuk renk değiştiriyor hemen fırından çıkarmak lazım. Oda sıcaklığında servis ettim.

Hiç yorum yok: