16 Kasım 2008 Pazar

ÇİLEKLİ KOLAY PASTA










Temmuz ayında taze çilek olmaz ama Marmaris Çamlı köyünde her zaman olur. Tarlalardan kendiniz toplayabilirsiniz hiçbir kimyasal madde gübre olmadan kopardığınız an yiyebilirsiniz. bu kadar aromalı bu kadar tatlı çileği asla şehir pazarlarında bulamıyoruz. Hazır çilek varken pastanın içine başka meyve koymaya gerek yok.
1 adet hazır pandispanya
½ paket krema
4 çorba kaşığı pudra şekeri
2 paket bitter çikolata
1 paket kremşanti
Hava çok sıcak olduğu için pandispanya ile uğraşamadım ve hazır olanlardan aldım.

Çilek reçelinin suyuna ılık su ekledim ve kekin ilk katını ıslattım.1/2 paket kremayı 1 çorba kaşığı pudra şekeri ile çırptım kekin üzerine yarısını sürdüm ve çilekleri dizdim. Pastayı biraz kendine gelmesi için buzdolabına koydum. Kremşantiyi kendi tarifine göre hazırladım ve üzerine yanlarına sürüp tekrar dolaba koydum.Bu sırada pastanın çikolata kenarlarını yaptım.Benmari usulü çikolatayı erittim yağlı kağıda serdim buzluğa koydum.10 dk.sonra çıkartıp bıçakla çizik atıp plakalar halinde çıkarıp pastanın kenarlarına yapıştırdım. Çilekleri yine erittiğim çikolataya batırıp 5 dk.buzlukta tuttum.Pastayı süsleyip servis etmeden önce buzdolabında yarım saat beklettim.

Hiç yorum yok: