16 Kasım 2008 Pazar

ŞEKERHAMURLU BAHAR PASTASI

Anneme cok acil yaptığım bir pastaydı bu.Pastanın üzerindeki gülleri daha önceden yapmıştım kenarda duruyordu hemen bu pasta için kullandım.

Acil bir pasta olduğu için hazır şekerhamuru kullandım.
Pandispanya tarifi ise (18cmlik kalıp için);

3 yumurta
75 gr.su
100 gr.şeker
150 gr.un
5 gr.kabartma tozu
5 gr.vanilya(yada 1 tatlı kaşığı vainlya esansı)

Yumurta ve şekeri 5 dk.kadar çırptım sonra kalan malzemeyi ekleyip 3 dk.kadar daha çırptım.Kelepçeli yada çember kalıba boşalttıktan sonra önceden ısıttığım 170 derece fırında 40dk pişirdim.Ama yinede kürdanla kekin ortasından pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra fırından çıkardım.Kek soğurken kekin arakremasını hazırladım.

KREMA için;
200 gr.bitter çikolatayı benmaride erittim.1 paket labne peyniri ile çırptıktan sonra 6 kaşık kremayı da ekleyip karışana kadar tekrar çırptım.

Keki 3 parçaya böldüm.1 bardak ılık su ile 1 çorba kaşığı çilek şurubunu karıştırdım ve ara katları ıslattım. Kremayı ortaya döküp yanlara spatula ile yaydım ve çilekleri dizdim.Aynı işlemi 2.kat içinde uyguladım.En üst kek katının alta gelecek kısmını ıslattıktan sonra herhangibir reçelin suyuyla üstünü kenarlarını fırça yardımıyla ıslattım ve buzdolabına koydum. Dolapta biraz kendini çekerken şekerhamurundan kelebekleri papatyaları hazırladım. Şekerhamurunu açıp pastanın üzerine serdim ve hazırladığım süslemeleride yerleştirdim. Pastayı kaptığım gibi anneme doğru yola çıktım.

Hiç yorum yok: