16 Kasım 2008 Pazar

KARAMEL KREMALI KROKANLI PASTA

Karamelli her şeyi çok severim. Bu pastayı da annemin doğum günü için hazırladım. Önce badem krokanı hazırladım.
1su bardağı şeker
½ su bardağı su
200 gr. badem
Şeker ve su kaynatılır karamelleşince bademler eklenir iyice karıştırılır ve ocaktan alınır. Yağlanmış tezgaha döküp soğumasını ve sertleşmesini bekledim.Daha sonra istediğiniz boyutlarda kırın.

Pandispanya
3 yumurta
75 gr. Su
100 gr.şeker
150 gr.un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yumurta ve şekeri 5 dk.orta hızda çırptım.Diğer malzemeleri de ekleyip 3 dk.kadar daha çırptım.18 cm.lik çembere döktüm. Fırının tepsisinin içine yağlı kağıt yada silpat koyup çemberi üzerine yerleştirdim.Önceden ısıttığım 170 derece fırında 30 dk.pişirilir.Çıkarmadan önce ortasına kürdan batırıp kontrol ettim. Soğumaya bıraktım.Diğer yandan karamelli kremayı yaptım.

Karamelli krema
½ lt.süt
4 adet yumurta sarısı
20 gr.un
20 gr. Mısır nişastası
Karamel için; ½ su bardağı sıcak su
1 su bardağı şeker

Bütün malzemeyi tencereye koydum tel çırpıcı ile çırptım bir yandan da ateşe koydum.Kıvamını bulunca ocağı söndürdüm.
Karamel için şekeri çelik tencereye koydum.Orta ateşte şeker kenarlarından altın rengi olana kadar bekledim ve çırpma teli ile karıştırmaya başladım .şeker tamamen eriyince sıcak suyu ekledim ve 1-2 taşım kaynatıp kapattım. Kremanın içine döküp karamel içinde kaybolana kadar mikserle çırptım.
Keki çemberden çıkardım.Kabarık şekilsiz kısmını keserek aldım.Keki 3’e böldüm.İçe bakan kısımlarını ılık şekerli suya eklediğim badem likörüyle fırça yardımıyla ıslattım.Kremayı sürüp krokanları serptim 2.kat içinde aynı şeyi yaptım.1paket kremşantiyi arkasında yazdığı gibi çırpıp pastanın üzerini yanlarını kapladım.Daha önceden hazırladığım çikolata parçaları ,ezdiğim krokanlar ile süslemesini yaptım.

Hiç yorum yok: