16 Kasım 2008 Pazar

ŞAPKALI KAPKEK



Martha Stewart’ın sitesinden aldığım bir tarifti.Yazması uzun ama yapması o kadar uzun değil .
KEK (10 adet) ;
40 gr.bitter çikolata
100 gr.un
çay kaşığının ucuyla kabartma tozu
çay kaşığının ucuyla karbonat
1 fiske tuz
50 gr.yumuşamış tereyağ
125 gr.şeker
1 yumurta
1 paket vanilya yada 1 çay kaşığı vanilya esansı
65 gr.krema
1/4 subardağı su
Çikolatayı benmari usulu eritip, kenara ılınması için bırakıyoruz.Bir kaba un,k.tozu,karbonatı,tuzu eliyoruz.Diğer yandan orta hızda yağ ve şekeri çırptım.Düşük hızda çikolatayı orta hızda yumurtayı ekleyip karıştırdım.Vanilya ve kremayı da koyup yine krema gibi olana dek çırptım.Düşük hızda un karışımının yarısını koyup karışana kadar çırptım.Suyu ekleyip kalan unu da döküp birbirine karışana dek çırptım. Kalıpların 1/3 dolana dek hamuru döküp önceden 180 derecede ısıttığımız fırında 20 dk.pişirelim ama yine çıkarmadan kürdanla pişme testini yapalım.Fırından çıkarıp soğumaya bırakalım.
Frosting için
350 gr.şeker
3 yumurta beyazı
çay kaşığının ucuyla krem tartar
1 çay kaşığı vanilya
½ çaykaşığı varsa badem esansı
60 ml.su
Ateşe dayanıklı bir cam kasede şeker,su,yumurta akı ve tartarı yüksek hızda 1 dk.köpük olana dek çırptım.Tencerede kaynayan suyun üzerine suya değmemek kaydıyla kaseyi koydum.Yüksek hızda köpük tepecikleri olana dek 12 dk.çırptım.Ateşten alıp vanilya ve badem esansını ekleyip çırptım. Kaplamayı krema torbasına koydum ve kap keklere, kenarlardan biraz boşluk kalacak şekilde yükselen spiral biçimde üzerlerine sıktım ve hepsini buzdolabına koydum.
Çikolatalı kaplama için
200 gr.bitter çikolata ile 2 çorba kaşığı bitkisel yağı cam bir kaseye koyup benmaride erittim. Ilınması için 15dk. bekledim. Buzdolabından çıkardığım kap keklerin merengi sertleşmişti. Altlarından tutup baş aşağı çikolata sosuna soktum fazlalığı süzdürdüm.Buzdolabında yarım saat beklettim. Çikolatası da donduktan sonra servis yapmadan önce üzerini de kapatıp 2 saat daha buzdolabında beklettim.Soğuk olarak servis yaptım.
Gerçekten çok değişik oldu hem tad hem de görünüş olarak.Bir anda yendi ve bitti .O kadar ki kekleri ortadan kesip fotoğrafını çekmeye bile vakit olmadı.

Hiç yorum yok: