12 Aralık 2008 Cuma

BADEMLİ ve FISTIKLI MAKARON


Makaronun güzelini geçen yaz İsviçre'de onların meşhur çikolatacısı Süpringli'den yedim .Onlar ismine Luxemburgerli diyor .Daha önce burda da yemiştim ama makaronun dayanılmaz hafifliği işte budur.Tanıdığı eşi dostu olan yada seyahata giden olursa mutlaka alın yada getirtin.Ben her zaman tariflerine güvendiğim Hanimiş'in tarifini uyguladım.
BADEMLİ MAKARON için; ( yaklaşık 14 tek için)

32 gr.yumurta akı( birgün yumurtanın akını üstünü örtmeden dışarda bekletin.)
42 gr.badem unu
51gr.pudra şekeri
26 gr.şeker

Bademunu ile pudra şekerini blendırda çekin. Yumurta akını yumuşak tepecikler olana kadar çırpın. Tozşekeri birer yemek kaşığı ekleyerek çırpmaya devam edin. Sert tepecikler olana dek çırpalım.Bademunlu pudra şekerini yumurtaya ekleyelim.İkisi karışana dek karıştıralım. Karıştığı an bırakalım. Sıkma torbasına koyup lokmalık olacak büyüklükte sıkalım. Üstü hafif kabuk tutacak kadar 1/2 saat kadar beklettim.Isıtılmış 180 derece fırında 2 dk.pişirdikten sonra fırının kapağını hafif aralık bırakıyoruz.5.dk nın sonunda etekler oluşmaya başlayacak. 7. dk'nın sonunda fırından çıkarıyoruz.
Soğuduktan sonra arasına badem ezmesini yassılaştırıp arasına koydum.Bir gün dolapta bekleyince lezzeti daha da güzel oluyor.




FISTIKLI MAKARON(yaklaşık 22 tek için)

1 subardağı pudraşekeri
113gr.çekilmiş fıstık
1/4 bardak+2 yemek kaşığı yumurta
Bir tutam tuz
1/4 bardak tozşeker

Tarif bademli makaronun aynısı.Bununda içine fıstık ezmesi koydum.















Hiç yorum yok: