27 Ocak 2009 Salı

KABAKLI KEK YADA PASTA


Annem, balkabağından sadece klasik kabak tatlısını yapar kabak mevsiminde. Kabak iyiyse üzerine birde ceviz çok leziz olur. Özellikle Adapazarı tarafında yetişen çerkes kabağı çok lezzetli oluyor. Ama ben acaba başka ne yapılabilir diye düşünürdüm. Önceleri bir yerde yemiştim. Kabağı pişirip ezmişler içine krem şanti koyup piramit pasta şeklinde yapmışlar ama çok ağır oluyor.Geçen gün yemek dergilerinden birinde bir tarif buldum.Kabağı seviyorsanız ve de değişik bir tarif istiyorsanız çok iyi bir tarif.

Keki için ;

1 paket pandispanya unu
3 yumurta(oda sıcaklığında)
1/2 bardak su
2/3 bardak ince çekilmiş bademiçi

Derin bir kaba unu ,yumurtaları,suyu koyup mikserle 7 dk.kadar çırpalım.Bademiçlerini de ekleyip bir tur karıştırıp 18cmlik kek kalıbına dökelim.Isıtılmış 160 derece fırında 35-40 dak.pişirelim.


Kreması için;

1 kg.balkabağı
3 subardağı toz şeker
1 /2 paket krema
2 bardak dövülmüş ceviziçi

Kabakları küçük küçük kesip tencereye koyalım ve üzerine şekeri dökelim 1 saat kadar bekletip kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirelim. kabakların şerbetini süzgeçe alıp süzdürelim ve blendırdan geçirelim. Kremayı da ayrı bir yerde çırpıp kabaklara ekleyelim ve mikserle karışana kadar çırpalım.

Kekimizi 3 e bölelim ve her kata kabak kremasından sürüp cevizleri serpelim.Üzerini ve yanlarını yine kabakla kapatıp ceviz serpelim. Pastamızı 1-2 saat buzdolabında dinlendirelim.



Ben üzerine İsviçre de Migrostan aldığım meyva şeklindeki marzipanlardan dizdim.Keşke bura da da marketlerde birçok pasta malzemesini bulabilsek hem de ucuza !









Hiç yorum yok: