30 Temmuz 2009 Perşembe

PANNA COTTA



Bügünlerde ani gelen misafirler için çabuğundan tatlı yapmam gerekiyor. Tuzlu da yapmam gerekiyor ama nedense onları yazmıyorum buraya tatlı delisiyim ya tuzluları yazmak zulum geliyor bana :)

Panna cottayı Özsüt'te ilk kez yemiştim çok beğendim.Sonra araştırdım yabancı sitelerde ,David Lebovitz'in tarifini uyguladım. Ama ölçüleri 2 denemeden sonra aşağıdaki gibi değiştirdim.






2ooml.krema (1 kutu)
1/2 zarf jelatin ( aktarlarda jelatin ince uzun dikdörtgen şeklinde oluyor.1 adet jelatinin yarısını kullanacaksınız)
30 gr.şeker


Krema ve şekeri ısıtma kabına koyun şeker eriyince kaynamadan ateşten alın. bunları ateşe koyduğunuz sırada jelatini kırıp 2 parmak kadar su doldurduğunuz tasın içine koyun.Kremayı ateşten alır almaz hafif erimiş jelatini sudan çıkarıp sıkın ve kremaya katıp karıştırın. Aşağıdaki gibi küçük 4 adet kaseye pay ettim. Yani muhallebi gibi çok çok doldurmuyoruz.Buzdolabında katılaşmasını bekliyoruz.


Şimdi panna cotta'nın üzerine çikolatalı yada meyveli sos hazırlarsanız daha da güzel oluyor.Sosu panna cotta buzdolabında katılaştıktan sonra döküyoruz. Vakti olmayanlar hazır satılan çikolatalalı yada ahududulu soslardan hazırlayabilir. Vaktiniz varsa aşağıdaki tariflerden birini uygulayabilirsiniz. Bu sosları istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz. Örneğin cheese kekin üzerine, sakızlı muhallebinin ortasına ...






AHUDUDULU yada ÇİLEKLİ yada BÖĞÜRTLENLİ SOS


Yukarıdaki panna cottanın üzerine yetecek miktar için ölçüler;


200 gr. meyve


1 çay kaşığı mısır unu


1/3 çaybardağı pudra şekeri


1/2 portakal suyu yada ona denk dusecek bir meyve suyu




Mısır unu ve meysesuyunu karıştıralım.Meyve ve pudra şekerini blendırdan geçirelim.İsterseniz süzgeçten geçirebilirsiniz ama ben geçirmiyorum. Küçük bir tencereye Meyve püresini ve mısır ununu koyalım karıştırarak pişirelim. Kıvamı yoğunlaşınca altını kapatıp soğumaya bırakalım.


ÇİKOLATALI SOS



100ML.krema



2 yemek kaşığı tereyağ



1/4 çaybardağı şeker



2 paket çikolata



Tereyağ,krema ve şekeri benmari usulu pişirin soğumaya bırakın.Çikolataları kırıp içinde eritin ve oda ısısında soğumaya bırakın.










































Hiç yorum yok: