9 Kasım 2009 Pazartesi

HAVUÇLU KEK

Merhaba ,

Bu seferde Amerikalıların pek sevdiği havuçlu kek denemek istedim amerikan sitelerini dolaştım.Martha Stewart'da 7-8 tariften dişime en uygun gelenini uyguladım.

250 gr. un
1 paket kabartmatozu
1 çaykaşığı tarçın
1/2 çaykaşığı zencefil
çaykaşığının ucuyla muskat
1 fiske tuz
100 gr. margarin yada tereyağ
125 gr. şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
1 çaybarağı süt
4 ortaboy havuç
1 çaybardağı ceviz

Bir kapta tüm toz olan malzemeyi eleyerek karıştırıyoruz. Yağ ve şekeri bir kapta çırpalım ve yumurtaları tektek ekleyerek 3 dk. çırpmaya devam edelim.İnce tarafıyla rendelediğimiz havuçları,sütü, vanilyayı sıvı karışıma ekleyip 2 dk.kadar daha çırpıyoruz. Mikserin hızını düşürüp toz karışımı ilave edip karışına kadar tekrar mikserle çırpıyoruz ve en son cevizi katıp 1 kez karıştırıyoruz. İçini yağladığımız kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35 dk. kadar kontrol etmeden pişiriyoruz. 35 dk.dan sonra kürdanla test edip kürdan temiz çıkıyorsa fırından keki alıyoruz.

Üzerine yaptığım krema pasta aralarında da kullanılan bir tarif .Bu sefer deneme imkanım oldu ama beğenmedim :( çok ağır. amerikan tarifi işte- ki her zamanki gibi yağ miktarını azaltarak yaptım. Ben yine de yazayım.Üzerine ince bir tabaka halinde kaplamak isteyenler için.

Cream cheese frosting:
100 gr. yumuşamış tereyağ, 50 gr.pudra şekeri, 200 gr. krempeynir.
Yağ ve şekeri çırpıyoruz. İyice karıştıktan sonra peyniri ekleyip tekrar çırpıyoruz ve buzdolabında 1/2 saat kadar bekletip kekimizin üzerine sürebiliriz.

NOT: Üzerindeki havuçlar badem ezmesidir. Bunları İsviçre'den Migros'tan aldım Almanyada da var. Burda çok pahalı ama orda çok uygun fiyatlar.O taraflara giden olursa Migros'a uğrasın buralarda zor bulduğumuz bazı malzemeler oralarda Migroslarda satılıyor.



Hiç yorum yok: