28 Kasım 2008 Cuma

ŞEKERHAMURLU PORSİYON PASTA


Buzdolabında kare kalıpta yaptığım kek duruyordu. Gelecek misafirlere de bu sefer daha çabuk olsun diye porsiyon yapıyım hemen bitiriyim diye düşündüm ama daha çok el oyaladı.
Kek tarifi her zaman şekerhamurlu pastalara kullandığımdan.
18cm'likkalıp için,
3 yumurta
95 gr.şeker
25 ml.süt
115 gr.un
25 gr.nişasta
80 gr.tereyağ(yumuşamış)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yumurta ve şekeri 3 dk.kadar çırpıyoruz. Elediğimiz un,nişasta,k.tozu ve vanilyayı koyup 2 dk. daha çırpıp yağ ve sütü de ekleyip son kez 2 dk.daha çırpıp ısıtılmış 180 derece fırında 20-30 dk.pişirelim.Kürdanla pişip pişmediğini test edip fırından alalım. Küçük kare parçalara kestim.


Arasına pastacı kreması hazırladım.Tarifini meyvalı tart tarifinden alabilirsiniz.Kremanın üzerine muzları dizdim.Şekerhamuruyla kaplayıp üzerini süsledim.




























Hiç yorum yok: