27 Kasım 2008 Perşembe

KIRMIZI PANCAR KEKİ ve PASTASI


Ispanaktan kek olursa kırmızı pancardan da olur mu acaba diye düşünüyordum. Tesadüfen Sofra dergisinde buldum. Pancar turşusunu çok severim. Anneme, yapması için pazardan almıştım.İşte 22 cmlik kalıba göre tarifi .

3 yumurta
3 adet pancar
2 çay bardağı sıvıyağ
2 subardağı şeker+3 çorba kaşığı şeker
1,5 bardak un
kabartma tozu
vanilya
1 yaprak jelatin

Düdüklü tencerede pancarları sonra 20 dk.pişirelim.Blendırda 2 çaybardağı yağ ile pancarları çekelim. Diğer tarafta yumurtayı şekerle çırpalım.Elediğimiz un,k.tozu vanilyayı ve pancardan 1 çaybardağı ayırıp kalanını karışıma ekleyelip karıştıralım. Yağlayıp unladığımız kalıba dökelim.Isıtılmış 170 derece fırında 35-40 dk.pişirelim.Fırından çıkarıp soğuduktan sonra ikiye keselim.herhangibir reçelin suyundan 2 çorba kaşığı aldım içine yoğunluğu gidecek kadar su koydum ve keki ıslattım. Arasına dr.oetker'in krema dolgusundan koydum.Üzerine ve yanlarına yarım paket kremşanti hazırlayıp sürdüm. Dolaba koydum.


Jelatini 2 çorba kaşığı suda erittim.ayırdığımız 1 çaybardağı pancarı 3 çorba kaşığı şeker ile 5 dk. pişirdim. Jelatini de içine ekledim ve sürülecek kıvama gelince pastanın üzerine sürdüm.yanlarını da süsleme şekeri ile süsledim.




















Hiç yorum yok: