16 Kasım 2008 Pazar

ÇİLEKLİ BEZELİ PASTA


BBCgood food dergisinin Ağustos sayısının kapak tarifiydi.Gerçi benimki biraz farklı oldu ama
Bence fırın farkından dolayı oldu. Ne olduğunu aşağıda anlatacağım.

200 gr. yumuşamışTereyağ
200 gr.şeker
200 gr. Un
50 gr. Badem tozu(evde yoksa unu 50 gr. Fazlalaştırın)
2 yumurta+çırpılmış 2 yumurta sarısı
½ çaybardağı süt
150 gr. Çilek yada dondurulmuş ahududu vişne de olabilir.ben çileği taze bulduğum için tercih ettim.

2 adet 18cmlik kalıbı yağlayıp kenara koyun fırını 160 dereceye getirip ısıtın. Çilekler hariç tüm malzemeyi derin bir kapta mikserle çırpın. Çilekleri de ekleyin tahta kaşıkla 2-3 tur karıştırın.Eğer hamur koyu olduysa biraz daha süt ekleyebilirsiniz. Hamuru kek kalıplarına paylaştırıp fırına koyup 45 dk. kadar pişirin.Ama yinede kürdanla test etmeden çıkarmayın.İşte bu noktada ki fırın farkından olduğunu zannediyorum dergideki tarif şöyle; hamurlardan birinin üzerine bezeyi hazırlayıp döküyor diğer keki 45 dk.sonunda fırından çıkarırken bezeli olanı 30 dk.daha pişirin yazıyor ama pişmiyor .1 saat daha pişirmeme rağmen yine de ıslak kaldı ! Pişmeyeceğini tahmin etmiştim ama tarife uyayım dedim. Daha öncede bezeli pastalar yapmıştım keki pişirip üzerine bezeyi koyup pişirmek en doğrusu.

Beze için;
2 yumurta akını şekeri yavaş yavaş ilave ederek mikserle parlak bir görünüm alana kadar çırpın.Fırnda pişirdiğimiz keklerden birinin üzerine yayalım file badem serpelim ve fırında üzerini altın rengi alana kadar pişirelim.

Boş kekin üzerini 1paket kremayı çırpıp kaplayalım isterseniz üzerine meyvada koyabilirsiniz.Bezeli keki de üzerine yerleştirelim meyva ile süsleyelim.
**************
Yukarıda da dediğim gibi dergideki tarife uyarak pişirdiğim için benim bezeli kek çiğ kaldı.Bende sadece diğer keki kullanarak üzerine hazır krema hazırladım üzerine de pişen bezeleri koydum böyle de çok güzel oldu. En kısa zamanda yukarıda önerdiğim gibi tekrar pişireceğim çünkü görüntüsü çok şık oluyor.

Hiç yorum yok: