23 Kasım 2008 Pazar

SAKSIDA KEK

Martha Stewart'tan uyguladım. Aslında fikir çok orjinal yoksa her türlü kek yapılır içine.Yine de tarifi veriyorum. Bu tarifle bulduğum en küçük toprak saksıya 3 tane çıkardım.
80 gr.sıvıyağ
150 gr. kakao ( çok fazla geldi bana .bende yarısını koydum.)
300 gr. un
300 gr.şeker
1,5 çaykaşığı karbonat
3/4 çay kaşığı kabartma tozu
1 fiske tuz
1 yumurta+1 yum. sarısı
150ml.süt
180 ml.ılık su
1çaykaşığı vanilya esansı

Fırçayla saksıların içini yağlıyoruz.Yağlı kağıtla kaplıyoruz ve onlarıda yağlayıp kako serpiştiriyoruz.

Un,kakao,karbonat,k.tozunu eliyoruz.Şekeri ve tuzuda içine ekliyoruz.Bütün yumurta , ayrıca sarısı lılk su,süt,yağ ve vanilyayıda ekleyip düşük devirde sonra yüksek devirde 3 dk.kadar çırpıyoruz. Saksıların 3/4 ünü hamurla dolduruyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-30 dk. pişiyoruz.Kürdanla test edip fırından alıyoruz.

Bu arada çikolata kaplamasını hazırlıyoruz. İsterseniz bildiğiniz bir ganaj tarifini uygulayın. Ama hemen yapıp sürmek gerekiyorsa aşağıdaki daha uygun.
220 gr. şeker
50 gr.kakao
3 yemek kaşığı tereyağ
30 ml.süt
1 çaykaşığı vanilya esansı

Hepsini bir kaba dök ve karışana kadar mikserle çırp ve hemen keklerin üzerine sür.

Taş görünümlü içi çikolatalı şekerlerden pastanelerde satılıyor.Birde nane yaprağı diktim üzerine.Çiçekli bir bitki olsa daha inandırıcı olur aslında.İşte bence harika bir hediyelik.









Hiç yorum yok: