1 Ocak 2009 Perşembe

KURABİYE EV




Her yılsonu pastanelerin vitrininde görürdüm ,bayılırdım.Bu yıl bende denedim yapmayı fena olmadı. Oğlum, yeğenlerim bayıldı ,üzerindeki şekerlerden zor uzak tuttum.




Kurabiye tarifini pastacı Burcu'dan aldım.




250 gr margarin (yumuşamış)


250 gr esmer şeker(beyaz şeker kullandım)


330 gr pekmez ( yaklaşık 1 su bardağı + 1/3 su bardağı )


4 adet oda sıcaklığında yumurta


1250 gr un ( 8 su bardağı)


1 çay kaşığı kabartma tozu


1 çay kaşığı tuz


1 çay kaşığı toz zencefil


1 çay kaşığı tarçın


1 çay kaşığı toz karanfil




Yağ ve şekeri derin bir çırpma kabında kremsi olana dek çırpalım. Pekmez ve yumurtaları katıp çırpmaya devam edelim. Ayrı bir kapta 1,5 su bardağı unu ,tuzu ve tüm baharatları harmanlayalım. Pekmezli sulu karışıma harmanladığımız toz halindeki karışımı ekleyelim ve tüm malzeme birbirine iyice karışına kadar çırpmaya devam edelim. Kalan unu azar azar ekleyerek hamur haline getirelim. Hamurumuzu streç film ile sarıp buzdolabında 30 dakika kadar bekletelim.Tezgahımıza un serpip hamurumuzu bir parmağın yarısı kalınlığında açalım. Fırın tepsilerine yağlı kağıt serelim . Açtığımız hamurumuzdan aşağıda verilen sitedeki ev ölçülerine göre kesip silpat yada yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim. Yalnız tezgahta açıp tepsiye koyma sırasında kestiğimiz hamurun az çok şekli bozuluyor.Bunun için hamuru duvarların büyüklüğüne göre 6 parçaya böldüm ver açtığım her hamuru fırın tepsisinin içinde kestim.

Isıtılmış 175 derece fırında 20-30 dk kadar pişirelim.


Royal icing için


3 su bardağı pudra şekeri


3 yumurtanın akı


3-4 damla limonlu suyunu çırpma kabına alıp mikserlehızlı devirde çırpalım. Eğer sulu olursa çok az pudra şekeri ilave ederek biraz sert ama akışkan olmasını sağlayalım. Kremamızı sıkma tüpüne koyalım veya suluboya fırçasıyla herhangi 2 duvarın kenarlarını bol miktarda royal icing ile yapıştıralım kuruyup yapışması için yanlarına ağırlık koyalım.Ben 3-4 saat beklettim yapışması için. Aynı şekilde diğer duvarları da yapıştıralım. Sabaha kadar bekletirsek inşaat sağlam oluyor. Kalan royal icingin kurumaması için bulunduğu kabın üzerine nemli bez ile örtelim. Kalan royal icing ile kar dekoru yapabilirsiniz. Aldığınız rengarenk şekerlerle süsleyebilirsiniz.




Evi için aşağıdaki linkteki şablondan yararlanabilirsiniz.






Hiç yorum yok: